سامانه مدیریت پهنای باند و کاربران اینترنت با هدف استفاده بهینه از پهنای باند اینترنت و ارائه سرویس اینترنت با کیفیت مطلوب راه‌اندازی شده است.

سامانه مدیریت پهنای باند و کاربران اینترنت

همکاران دانشگاه برای استفاده از شبکه جهانی اینترنت، می‌‎بایست یک حساب کاربری اینترنت داشته باشند. تمامی عملیاتی که از طریق اینترنت انجام می‌شود، به همین حساب کاربری نسبت داده می‌شود؛ لذا خواهشمند است در نگهداری آن کوشا بوده و آن را در اختیار شخص دیگری قرار ندهید.

فرایند دریافت حساب کاربری اینترنت به شرح ذیل می‌باشد:

  1. ورود در سامانه دانشگاهی سادا از لینک sada.kub.ac.ir (آموزش دریافت حساب کاربری سامانه دانشگاهی سادا را از اینجا مشاهده کنید)
  2. ورود به "فرم‌های درخواست" در حوزه سازمانی
  3. ایجاد یک "درخواست خدمات فناوری اطلاعات"
  4. انتخاب "اینترنت" به عنوان موضوع درخواست در فرم مربوطه
  5. ثبت تلفن داخلی و آدرس اتاق در همان فرم
  6. ثبت درخواست خود مبنی بر ایجاد حساب کاربری اینترنت در قسمت "شرح درخواست"
  7. کلیک روی دکمه "جهت بررسی" برای ثبت و ارسال فرم درخواست
  8. حساب کاربری پس از ایجاد توسط مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات، از طریق همان درخواست به کارتابل شخص ارسال می‌شود.

پس از دریافت حساب کاربری اینترنت، می‌توانید از لینک hotspot.kub.ac.ir برای اتصال به اینترنت استفاده نموده و برای مدیریت حساب کاربری اینترنت خود می‌توانید از لینک internet.kub.ac.ir استفاده نمایید. لازم به ذکر است این لینک‌ها فقط در شبکه داخلی دانشگاه در دسترس می‌باشند.