با موافقت شورای گسترش آموزش عالی، پذیرش دانشجو برای سال ۱۴۰۱ در تمام کد رشته‌های فنی و مهندسی دانشگاه کوثر احیا شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه کوثر، دکتر محبوبه معین مقدس، رئیس دانشگاه، از موافقت شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای جذب دوباره دانشجو در تمام رشته‌های فنی و مهندسی دانشگاه خبر داد و گفت: در سال گذشته، دانشگاه با حذف پذیرش دانشجو در چهار رشته مهندسی صنایع، مهندسی کامپیوتر، مهندسی اپتیک و لیزر و علوم مهندسی مواجه شد. علی رغم مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در تاریخ ۲۱ تیرماه ۱۴۰۰ مبنی بر حفظ استقلال دانشگاه کوثر و تقویت دانشگاه‌های ویژه خواهران، باز هم اجازه پذیرش دانشجو در رشته‌های فنی و مهندسی در آن سال به دانشگاه داده نشد و به همین خاطر، پذیرش دانشجو در تمام کد رشته‌های فنی و مهندسی دانشگاه کوثر در سال ۱۴۰۰ صفر شد.
 وی ادامه داد: خوشبختانه، با حمایت‌های مستمر و همیشگی وزیر علوم، جناب آقای دکتر زلفی گل، و معاونت آموزشی وزارت علوم، دانشگاه کوثر، با اخذ موافقت شورای گسترش آموزش عالی، برای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ در تمامی این رشته‌ها پذیرش دانشجو خواهد داشت.
لازم به ذکر است دانشگاه کوثر تنها دانشگاه ویژه خواهران در شمال شرق کشور است که بیش از ۳۵۰۰ دانشجو و ۷۰ عضو هیات علمی دارد و هم اکنون در ۲۲ رشته گرایش در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در ذیل سه دانشکده علوم پایه، فنی و مهندسی و علوم انسانی از طریق کنکور سراسری و سازمان سنجش و آموزش کشور دانشجو می پذیرد.